Sunday, August 26, 2012

ဘုရားရွင္ကိုမွ သမက္ေတာ္ခ်င္သူ



ကုရုတိုင္းတြင္ လူထက္မက နတ္တမွ်လွပေသာ အလွဘုရင္မေလးတစ္ပါးရွိေလ၏။   ပစၥည္း 
ဥစၥာၾကြယ္၀ ခ်မ္းသာၿပီး အမ်ဳိးဇာတ္္အားျဖင့္လည္း ျမတ္သည့္အတြက္ မိဘမ်ားကမာန္တက္ 
မည္ဆိုလွ်င္ တက္စရာပင္။ထို႕ေၾကာင့္ဘယ္လိုလူခ်မ္းသာ အသိုင္း၀ုိင္းကလာေရာက္ေတာင္း
ရမ္းပါေသာ္လည္း တစ္ဦးတစ္ေယာက္ႏွင့္မွ် သေဘာမတူႏိုင္သျဖင့္ သူမ၏အလွဂုဏ္သတင္း
မွာ ႀကီးၿပီးရင္းႀကီးရင္းပင္ျဖစ္၏။

`မာဂ႑ီ´ဟူေသာအသံကိုၾကားလုိက္လွ်င္မည္သူမွ် ေငးေမာမၾကည့္ဘဲမေနႏိုင္ေပ။ထူးျခား
သည္ကား တစ္ေဆြလံုးတစ္မ်ဳိးလံုး၏နာမည္ကို `မာဂ႑ီ´ဟုသာေခၚခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

တစ္ေန႔ေသာအခါ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ `မာဂ႑ီ´၏ မိဘႏွစ္ဦး  တရားထူးရမည့္
အေရးကိုျမင္ေတာ္မူသျဖင့္ ထိုၿမိဳ႕သုိ႔ ဘုရားရွင္တစ္ပါးတည္း ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာခဲ့ေလ၏။

ပု႑ၢားႀကီးလည္း ဘုရားရွင္ကို ဖူးေတြ႕ရေသာအခါ အေတြးတစ္ခု မထင္မွတ္ဘဲ ေတြးမိလိုက္
ေလ၏။ ``ေၾသာ္ . . ေလာကမွာ ဒီလိုေယာက်္ားမ်ဳိးေတြလဲရွိပါလား။ က်က္သေရရွိလိုက္တာ
အင္း  .  . .  ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးမွ ငါ့သမီးနဲ႕ထိုက္တန္တာ။    ဒီေတာ့ သူ႔ကို သမီးေလးနဲ႔ေပးစားရ
မယ္´´

ထို႔ေနာက္ဘုရားရွိရာအရပ္သုိ႔ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ``အုိရဟန္း ၊  အကြ်ႏ္ုပ္မွာ  သမီးတစ္ေယာက္ရွိပါ
တယ္၊ သမီးေလးကလည္း  အရွင့္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးနဲ႕မွသာလွ်င္   အလြန္တရာလုိက္ဖက္မည္ျဖစ္
ပါတယ္။ အဲေတာ့ အရွင့္္ႏွင့္အတူအတြ   အကြ်ႏ္ုပ္၏   သမီးေလးကို  ထည့္ေပးလုိက္ပါရေစ။
ဒီမွာဘဲ ခဏေစာင့္ေနပါဦး´´

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္သည္  ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ဆိတ္ဆိတ္သာ   ေနေတာ္မူစဥ္
ပု႑ၢားႀကီးမွာ အိမ္သုိ႔ အလ်ဥ္အျမန္ေျပးသြားၿပီး  ``ရွင္မေရ  ရွင္မ ၊ ငါ အခု တို႔သမီးနဲ႕ တန္
တဲ့လူ ငါတို႕သမီးနဲ႔ထိုက္တန္တဲ့ သတိုးသားေလာင္းေတြ႕ခဲ့ၿပီေဟ့၊    ကဲ ကဲ သမီးကို အ၀တ္
အစားလဲၿပီး ျမန္ျမန္ေခၚခဲ့ေတာ့´´

မာဂ႑ီကို ေယာက်္ားေပးစားေတာ့မည့္ သတင္းကို ၾကားရေသာအခါ အားလံုးက  အံ့ၾသၾက
ရေလေတာ့၏။  ဟုတ္ပါသည္ ။ ဟုိအရင္ကေတာ့ သူ႔သမီးကို ဘယ္သူနဲ႕မွ   သေဘာမတူခဲ့
သည့္္ ဖခင္ႀကီးကိုယ္တိုင္က ရွာေတြ႕လာတာဆိုေတာ့  အလွသခင္မလးႏွင့္္ လက္ဆက္မည့္
သူ  ပု႑ၢားႀကီးရဲ႕ သမတ္ေလာင္းကို အားလံုးက ျမင္ဖူးခ်င္ေနၾကၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္   အာလံုးက
မာဂ႑ီတို႔ မိသားစုႏွင့္အတူ ဘုရားရွင္ရွိရာသို႔ လိုက္ပါသြားၾကေလေတာ့၏။

ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္  ပဒေစတီ (ေျခေတာ္ရာ ) ကိုထင္ေစလွ်က္ အျခားေသာေန
ရာ၌ သီတင္းသံုးေနလွ်က္ရွိေလ၏။

                 ပဒေစတီ ( ေျခေတာ္ရာ ) ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ထူးျခားခ်က္

ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔၏ ပဒေစတီ ( ေျခေတာ္ရာ ) ကား အဓိ႒ာန္ၿပီး နင္းခ်ထားေတာ္မူေသာ
အရပ္မွာသာလွ်င္ေျခေတာ္ရာထင္ေလ၏။အျခားေသာအရပ္၌မထင္ေပ။ တစ္စံုတစ္ေယာက္
ေသာသူ ဖူးေမွ်ာ္ေစရန္အတြက္အဓိ႒ာန္ၿပီးထားခဲ့လွ်င္ ထုိသူတို႔သာလွ်င္ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရၾကေလ
၏။ထိုသူမ်ားဖူးျမင္ခြင့္မရေစရန္ ဆင္အစရွိေသာ သတၱ၀ါမ်ားကနင္းသြားသည္ျဖစ္ေစ။မိုးႀကီး
သည္းထန္စြာရြာသည္ျဖစ္ေစ။ေလျပင္းက်သည္ျဖစ္ေစ။ထုိေျခရာကိုေပ်ာက္ပ်က္သြားေအာင္
မည္သူမွ် တူးၿဖိဳေျခဖ်က္ျခင္း မျပဳလုပ္ႏိုင္ေပ။

ဘုရားရွင္ကို မေတြ႕ရသျဖင့္ ဟိုဟိုဒီဒီလွည့္ရွာၾကည့္ေသာအခါ ေျခေတာ္ရာကို ေတြ႕သြားၿပီး
``ရွင္မေရ ၊ ဒါဘဲ .  .  . သမီးေလးနဲ႔ေပးစားမဲ့လူရဲ႕ေျခရာ´´

ေျခေတာ္ရာ၏ထူးျခားေသာ လကၡဏာတုိ႔ကို ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ မိမိတတ္ေျမာက္ထားေသာ
ေဗဒင္က်မ္းမ်ားျဖင့္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ၿပီး ``ပု႑ၢားႀကီး ၊  လကၡဏာေဗဒင္က်မ္းအရဆုိရင္ေတာ့
ဒီေျခရာပိုင္ရွင္ဟာ ကာမဂုဏ္ေတြကို ခံစားတဲ့သူရဲ႕ေျခရာေတာ့  မဟုတ္ေတာ့ဘူး´´ ဟုေျပာ
ဆိုေလေသာအခါ    ပုေ႑ၢးမႀကီးကို   တိတ္တိတ္ေနရန္ေျပာၿပီး ဘုရားကို   လိုက္ရွာေလ၏။
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို ရွာေတြ႔ေလလွ်င္  အနီးနားသို႔ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး``အို     အရွင္ရဟန္း
အကြ်ႏ္ုပ္၏သမီးကို ေျခရင္း အလုပ္အေကြ်းအတြက္ ေပးပါတယ္´´ဟုေလွ်ာက္ေလ၏။

ထုိအခါဘုရားရွင္သည္   ေဗာဓိပင္အနီး   အဇပါလေညာင္ပင္ေအာက္မွာ  သီတင္းသုံုးေတာ္မူ
စဥ္က တဏွာ အရတီ ရာဂါ    ဟူေသာမာရ္နတ္မင္း၏  သမီးသုံုးေယာက္တုိ႔ လာေရာက္ၿပီး
ျမဴဆြယ္ၾကပံုကို     ေဟာျပေတာ္မူၿပီး        ``ပု႑ၢား  ၊မာရ္နတ္မင္း၏သမီးသံုးေယာက္ကိုမွ်
ငါဘုရား အလုိမရွိဘဲ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္တို႔ျဖင့္ျပည့္ေသာ     မာဂ႑ီသူငယ္မကို  အဘယ္မွာ
အလိုရွိပါ့မလဲ ၊သင့္သမီး မာဂ႑ီကို ေျချဖင့္ပင္မထိလိုေပ´´ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူလိုက္ေလ၏။
ေဒသနာေတာ္အဆံုး၌ မိဘႏွစ္ပါးသည္ အနာဂါမိဖိုလ္၌တည္၍ မာဂ႑ီမွာေတာ့   မိမိအားထို
ကဲ့သို႔ေျပာသည့္အတြက္ ဘုရားအေပၚ ႀကီးစြာေသာရန္ၿငွဳိးဖြဲ႕ေလ၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ သမီးမာဂ႑ီ မိမိအေပၚ ဤကဲ့သို႔ ရန္ၿငိွဳးဖြဲ႕မည့္အေရး
ကိုသိေသာ္လည္း ပု႑ၢားႀကီးႏွင့္ ပုေ႑ၢးမႀကီးအက်ဳိးငွာ ေဟာေတာ္မူပါသည္။

                        ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ ေျခရာေလးသြယ္

လူတို႔၏ ေျခရာမ်ားမွာ ၄င္းတုိ႔၏ ပင္ကိုယ္စရိုက္သဘာ၀ကို ေဖာ္ျပေနေပသည္။

ရာဂႀကီးသူ ၊ ေျခရာမူ ၊ မွတ္ယူ အလယ္ကခြက္။
ေဒါသႀကီးသူ ၊ ေျခရာမူ ၊ မွတ္ယူ ဖေနာင့္နက္။
ေမာဟႀကီးသူ ၊ ေျခရာမူ ၊ မွတ္ယူလြန္ ရႈပ္ရွက္။
ရာဂ ေဒါသ ၊ ေမာဟကင္းသူ ၊ ေျခရာမူ ၊ မွတ္ယူ ညီမွ်လွ်က္။

ေျခဖ၀ါးအလယ္မွ အလြန္ခြက္ၿပီး ေျခဖ်ားႏွင့္ ဖေနာင့္သာထင္ေသာ ေျခရာပိုင္ရွင္သည္``ရာဂ ႀကီးသူ ျဖစ္၏´´ဟုဆိုလိုပါသည္။ဖေနာင့္ရာသာနက္စြာထင္ေသာေျခရာပိုင္ရွင္သည္ ``ေဒါသ
ႀကီးသူ ျဖစ္၏´´ဟုဆိုလုိသည္။ရႈပ္ရွက္ခတ္ေနေသာ  ေျခရာပိုင္ရွင္သည္ ``ေမာဟႀကီးသူျဖစ္
၏´´ဟုဆိုလိုပါသည္။   ေျခဖ၀ါးျပင္ ညီညာစြာ      ထင္က်န္ေနေသာ ေျခရာပိုင္ရွင္သည္ကား
 ``ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ကင္းသူ ျဖစ္၏´´ဟုဆိုလိုပါသည္။

( အက်ယ္ကို ဓမၼပဒအ႒ကထာ(ပ) အုပ္၊အပၸမာဒ၀ဂ္ ၊သာမာ၀တီ၀တၳဳတြင္ဖတ္ရႈ႕ႏိုင္ပါသည္ )

Saturday, August 18, 2012

ကေလးမ်ားအတြက္ ဗုဒၶ၀င္


၁။ လူအမည္  = သိဒၶတၳ       
၂။ ဘုရားဘဲြ႕  = ေဂါတမ
၃။ မိဘအမည္ = သုေဒၶါဒနမင္း ႏွင့္ မာယာေဒ၀ီ
၄။ ၾကင္ယာေတာ္ = ယေသာဓရာ (ဘဒၵကစၥာနာ )
၅။ ရင္ေသြးေတာ္ = ရာဟုလာ
၆။ ေယာက္ဖေတာ္ = ေဒ၀ဒတ္
၇။ မိေထြးေတာ္ = ေဂါတမီ
၈။ ေနျပည္ေတာ္ = ကပိလ၀တ္ျပည္ ( သကၠတိုင္း ၊ မဇၥ်ိမေဒသ )
၉။ ဖြားရာဌာန = လုမၺိနီဥယ်ာဥ္ ( ကပိလ၀တ္ႏွင့္ ေဒ၀ဒဟၾကား )
၁၀။ နန္းစံႏွစ္ = ( ၁၃ )ႏွစ္ၾကာ ( ၁၆ ႏွစ္မွ ၂၉ ႏွစ္အထိ )
၁၁။ နိမိတ္ႀကီးမ်ား = သူအို သူနာ သူေသ ရဟန္း
၁၂။ ဗ်ာဒိတ္ခံယူေသာဘ၀ = သုေမဓာရွင္ရေသ့ဘ၀
၁၃။ ဗ်ာဒိတ္ခံယူေသာေန႔ = ကဆုန္လျပည့္ေန႔
၁၄။ ဗ်ာဒိတ္ေပးေသာဘုရား = ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရား
၁၅။ ပါရမီျဖည့္ဖက္ = သုမိတၱာအမ်ဳိးသမီး ( ယေသာဓရာေလာင္း )
၁၆။ ပါရမီျဖည့္ရာကာလ = ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း
      ( သုေမဓာဘ၀မွ ေ၀ႆႏၱရာဘ၀အထိ )
၁၇။ ပါရမီျဖည့္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ = သတၱ၀ါမ်ားအက်ဳိးေဆာင္ရြက္ရန္
၁၈။ ဒုကၠရစရိယာက်င့္ရေသာကာလ = ( ၆ ) ႏွစ္ၾကာ ( ၉၇ မွ ၁၀၃ အထိ)
၁၉။ ဒုကၠရစရိယာက်င့္သည့္ေနရာ = ဥရုေ၀ဠေတာ
၂၀။ ဘုရားျဖစ္ခ်ိန္သက္ေတာ္ = ( ၃၅ ) ႏွစ္အရြယ္
၂၁။ ဘုရားပြင့္ရာသက္တမ္း = ( ၁၀၀ ) တမ္း
၂၂။ အလုပ္အေကြ်း = ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦး ( ဒုကၠရစရိယာက်င့္ခိုက္ )
၂၃။ တရားဦးေဟာသည့္ ေနရာ = ဗာရာဏသီ ၊ မိဂဒါ၀ုန္ေတာ
၂၄။ ပထမဆံုးသာ၀က = ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦး
၂၅။ ေနာက္ဆံုးကြ်တ္ေသာ သာ၀က = သုဘဒၵပရိဗိုဇ္
၂၆။ လက္ယာရံ အဂၢသာ၀က = အရွင္သာရိပုတၱရာ
၂၇။ လက္၀ဲရံ အဂၢသာ၀က = အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္
၂၈။ အဆံုးအမသာသနာ = ပရိယတၱိ ၊ ပဋိပတၱိ ၊ ပဋိေ၀ဓ
၂၉။ က်င့္စဥ္သိကၡာ = သီလ ၊ သမာဓိ ၊ ပညာ
၃၀။ ခ်မွတ္ေသာလမ္းစဥ္ = မဇၥ်ိမပဋိပဒါ ( မဂၢင္လမ္းစဥ္ )
၃၁။ သေႏၶယူေသာေန႔ = မဟာသကၠရာဇ္ ၆၇ ၊ ၀ါဆိုလျပည့္ ၊ ၾကာသေပးေတးေန႔
၃၂။ ဖြားျမင္ေသာေန႔ = မဟာသကၠရာဇ္ - ၆၈ ၊ ကဆုန္လျပည့္ ၊ ေသာၾကာေန႔
၃၃။ ေတာထြက္ေသာေန႔ = မဟာသကၠရာဇ္ - ၉၇ ၊ ၀ါဆိုလျပည့္ ၊ တနလၤာေန႔
၃၄။ ဘုရားျဖစ္ေသာေန႔ = မဟာသကၠရာဇ္ - ၁၀၃ ၊ ကဆုန္လျပည့္ ၊ ဗုဒၶဟူးေန႔
၃၅။ ဓမၼစၾကာေဟာေသာေန႔ = မဟာသကၠရာဇ္ - ၁၀၃ ၊ ၀ါဆိုလျပည့္ ၊ စေနေန႔
၃၆။ ပရိနိဗၺာန္စံေသာေန႔ = မဟာသကၠရာဇ္ - ၁၄၈ ၊ ကဆုန္လျပည့္ ၊ အဂၤ ါေန႔
၃၇။ ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ေသာေန႔ = မဟာသကၠရာဇ္ - ၁၄၈ ၊ ကဆုန္လဆုပ္-၁၂ ၊
      တနဂၤေႏြေန႔

                                    လမ္းစဥ္မွားႏွင့္ လမ္းစဥ္မွန္

( က ) သိဒၶတၳမင္းသားသည္ ကာမသုခလႅိကလမ္းစဥ္ကို ၂၉ ႏွစ္တိုင္တုိင္ခံစားသည္။
( ခ ) အတၱကိလမထလမ္းစဥ္ ( ဒုကၠရစရိယာ ) ကို ၆ ႏွစ္တုိင္တိုင္လိုက္မွားမိသည္။
( ဂ ) ထိုလမ္းစဥ္မွား ႏွစ္ခု၏ အလယ္၌တည္၍ ယထာဘူတက်ေသာ လမ္းစဥ္မွန္ကို
        မဇၥ်ိမပဋိပဒါဟုေခၚပါသည္။ထုိလမ္းစဥ္ျဖင့္သစၥာတရားကို ( ၃၅ ) က်မွသိသည္။

                                ၾကည့္ျခင္းငါးပါးႏွင့္ အဓိပၸါယ္

၁။ ကာလ                       =    ဘုရားျဖစ္ရာအခါကိုၾကည့္ျခင္း
၂။ ဒီပ                           =    ဘုရားျဖစ္ရာကြ်န္းကိုၾကည့္ျခင္း
၃။ ေဒသ                       =     ဘုရားျဖစ္ရာအရပ္ကိုၾကည့္ျခင္း
၄။ ကုလ                        =    ဘုရားျဖစ္ရာအမ်ဳိးကိုၾကည့္ျခင္း
၅။ မာတု အာယုပရိေစၧဒ     =     မယ္ေတာ္၏အသက္အပိုင္းအျခားကိုၾကည့္ျခင္း 

၁။ လူတို႔၏သက္တမ္း တစ္ရာႏွင့္တစ္သိန္းၾကား၌သာ   ဘုရားပြင့္ရာအခ်ိန္အခါျဖစ္သည္။
    စရိုက္ၾကမ္းေသာေၾကာင့္ တစ္ရာေအာက္ပြင့္ရိုးမရွိ။ လကၡဏာေရးမထင္ႏိုင္၍တစ္သိန္း
    အထက္ ပြင့္ရိုးမရွိ။
၂။ ကြ်န္းႀကီးေလးကြ်န္းအနက္ ဇမၺဴဒီပါေတာင္ကြ်န္း၌သာ ဘုရားပြင့္ရိုးရွိသည္။ အျခားကြ်န္း
    မ်ား၌ပြင့္ရိုးမရွိ။
၃။ မဇၥ်ိမေဒသ၌သာ ဘုရားပြင့္ရိုးျဖစ္သည္။ အျခားေဒသမ်ား၌ ဘုရားပြင့္ရိုးမရွိ။
၄။ မင္းမ်ဳိး ၊ ပု႑ၢားမ်ဳိး၌သာ ဘုရားျဖစ္ရိုးရွိသည္။ အျခားမ်ဳိး၌ ျဖစ္ရိုးမရွိ။
၅။ ဘုရားေလာင္းကိုဖြားၿပီးေနာက္( ၇ )ရက္အၾကာတြင္ဘုရားေလာင္းမယ္ေတာ္တို႔မွာစုတိၿမဲ
    ဓမၼတာျဖစ္သည္။
(မာဂဓီသာစည္ ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းစာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္)

Tuesday, August 14, 2012

သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ေျပာဆိုဆက္ဆံေရး



ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း မည္သူမဆို ဘာသာေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသုိ႔သြား
ေရာက္ျခင္း ၊  ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း စသည္တို႔ကို  မလြဲမေသြႀကံဳေတြ႕ရ
မည္ျဖစ္ပါသည္။  ထိုအခါ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ေသာ အ၀တ္အစားတို႔ကို ၀တ္ဆင္ၿပီးမွသာလွ်င္
သြားေရာက္ဖူးေျမွာ္သင့္ပါသည္။

မိန္းကေလးအမ်ားအစုအတြက္မွာမူ    ပါးလႊားေသာအကၤ် ီ    အကၤ် ီလက္တို ၊   စကတ္တို
ေဘာင္းဘီတို ေဘာင္းဘီကြဲ ထမိန္ကြဲစေသာ မလံုၿခံဳေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ဳိးကို  အထူး
ေရွာင္ရွားသင့္ပါသည္။

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ေရာက္လွ်င္   ဘုရားကို ဦးစြာရွိခိုးၿပီးမွသာ ဆရာေတာ္ကို ဦးခ်ရပါမည္။
ရွိခိုးေသာအခါ ဗုဒၶဘာသာတို႔ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာအရ ``ေျခ လက္ နဖူး၊တံေတာင္ ဒူး၊
ငါးဦး ညီညြတ္ေစ ´´ဟူေသာ ထိျခင္း ငါးပါးျဖင့္ရွိခိုးရပါမည္။

``ဗုဒၶံ ပူေဇမိ။ ဗုဒၶံ - ျမတ္စြာဘုရားကို ၊ ပူေဇမိ - ပူေဇာ္ပါ၏ဘုရား´´
``ဓမၼံ ပူေဇမိ။ ဓမၼံ - တရားေတာ္ျမတ္ကို ၊ ပူေဇမိ - ပူေဇာ္ပါ၏ဘုရား´´
``သံဃံ ပူေဇမိ။ သံဃံ - သံဃာေတာ္ျမတ္ကို ၊ ပူေဇမိ - ပူေဇာ္ပါ၏ဘုရား´´
ဟူ၍ ႏွလံုးသြင္းႏိုင္ပါေစ။
( ဘုရား တရား သံဃာ မိဘ ဆရာတို႔ကို ရွိခိုးေသာအခါတိုင္း        ထိုကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ရမည္ကုိ
  သတိျပဳပါ။ )

ရွိခိုးၿပီး ျပန္ထေသာအခါ ခ်က္ခ်င္းမ်က္ႏွာလည့္၍   မျပန္ဘဲ လက္အုပ္ခ်ီလွ်က္ ခါးကိုညႊတ္ၿပီး
ေနာက္သို႔ ေျခ ႏွစ္လွမ္း သံုးလွမ္းမွ်ဆုတ္ကာ    ဂါရ၀အမႈျပဳျခင္း ရိုေသေလးစားျခင္းျဖင့္ သြား
တတ္ပါေစ။

ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ဆက္ဆံေျပာဆိုေသာအခါ မိမိကိုယ္ကို ရည္ညႊန္းလွ်င္ `တပည့္ေတာ္ ၊
ဘုရားတပည့္ေတာ္´ဟူ၍ သံုးႏႈန္းေျပာဆိုရပါမည္။´က်ေနာ္ ၊ ကြ်န္မ ၊ ငါ´စသည္ျဖင့္ လူ
အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုေသာ ေ၀ါဟာရ စကားတို႔ျဖင့္ မေျပာဆိုရပါ။

ရဟန္းသံဃာကို ရည္ညႊန္းလွ်င္လဲ `အရွင္ဘုရား ၊ ဆရာေတာ္ဘုရား ၊ ဦးဇင္းဘုရား ´  
စသည္ျဖင့္ ယဥ္ေက်းစြာေခၚေ၀ၚသံုးစြဲရပါမည္။

`ဘဘုန္းဘုရား ၊ ေဖႀကီးဘုရား ၊ အဘိုးဘုန္းဘုန္း ၊ ဦးႀကီး ၊ အကို ´စေသာ     ေလာကီ
အသံုးအႏႈန္းတို႔ျဖင့္ ေရာယွက္၍ မေခၚေ၀ၚအပ္ေပ။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကလည္း   `ဒါယကာႀကီး ၊ 
ဒါယကာမႀကီး ၊ ဒကာႀကီး ၊ ဒကာေလး ၊ ဒကာမႀကီး ´ စသည့္ သာသနာေတာ္သံုး ေ၀ါဟာ
ရမ်ားျဖင့္သာေခၚေ၀ၚသင့္ၿပီး `အကို ၊အမ ၊ ညီေလး ၊ညီမ ၊ အေဖ ၊အေမ ၊ အဖိုး ၊  အဖြား ´  
ဟူ၍မေခၚေ၀ၚသင့္ပါ။မိမိကိုယ္ကိုလည္း    `ဘုန္းႀကီးတို႔ ၊ ဦးဇင္းတို႔ ၊ ဆရာတို႔ ´    ဟူ၍သာ   
သံုးႏႈန္းသင့္ပါသည္။`က်ဳပ္တို႔ ၊ငါတို႔ ၊ကြ်န္ေတာ္တို႔ ´ဟူေသာအရပ္သံုးစကားျဖင့္မသံုးသင့္ပါ။

                                 ဥပမာေမးေလွ်ာက္ၾကပံု

လူပုဂၢိဳလ္။       ။``ဦးဇင္းဘုရား ၊ အရွင္ဘုရားတို႔ေက်ာင္းတိုက္မွာ   သံဃာေတာ္ ဘယ္ႏွစ္ပါး
                        သီတင္းသံုးၾကပါသလဲဘုရား   ဆြမ္းကြမ္းေကာ     လံုေလာက္မွ်တၾကပါရဲ႕
                        လားဘုရား ´´
ရဟန္းး။         ။``အင္း  ….. ၊ ဦးဇင္းတို႔ေက်ာင္းမွာ     စာသင္သံဃာေတာ္     အပါး ( ၅၀ )
ေလာက္ရွိပါတယ္။  ဒကာႀကီးတို႔လို လစဥ္ဆြမ္းအလွဴရွင္ေတြရဲ႕ ေစတနာ
                        သဒၶါတရားေၾကာင့္ ဆြမ္းကြမ္းျပည့္စံုမွ်တၾကပါတယ္´´
လူပုဂၢိဳလ္။       ။``အရွင္ဘုရားကို တပည့္ေတာ္ ပစၥည္းေလးပါးဒါယိကာခံဖို႔ ဖိတ္ၾကားပါတယ္
                        ဘုရား ´´
ရဟန္း။          ။``ေကာင္းပါၿပီ ဒကာႀကီး ၊ အလိုရွိတဲ့အခါ ဦးဇင္းေျပာပါမယ္´´

သာသနာေတာ္ အသံုးႏႈန္းမ်ား

သံဃာေတာ္ကို ပင့္လိုလွ်င္ ``ၾကြေတာ္မူပါဘုရား ´´
ေျပာေစလိုလွ်င္ ``အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါဘုရား´´
စားေစလိုလွ်င္ ``ဘုဥ္းေပးေတာ္မူပါဘုရား´´
ေခတၱရပ္ေစလိုလွ်င္ ``ရပ္ေတာ္မူပါဦးဘုရား´´
ထိုင္ေစလိုလွ်င္ ``ထိုင္ေတာ္မူပါဦးဘုရား´´
ဖိတ္ေခၚသည္  = ပင့္ေလွ်ာက္သည္
ရဟန္ေတာ္မ်ားႏွင့္အပ္စပ္ေအာင္ (၀ိနည္းႏွင့္အညီသံုးစြဲႏိုင္ေအာင္ျပဳလုပ္သည္)= ကပၸိသည္
လမ္းေလွ်ာက္သည္  =  စႀကၤန္ေလွ်ာက္သည္။
ေနထိုင္သည္   =  သီတင္းသံုးသည္။
သြားသည္  =  ၾကြသည္။
စားသည္  =  ဘုဥ္းေပးသည္။
အိပ္သည္  =  က်ိန္းသည္။
စာက်က္သည္  =  စာအံသည္။
အျပစ္ကို ၀န္ခံျပဳျပင္သည္  =  အာပတ္ေျဖသည္။
ဘုရားရွင္ခ်မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္း = ၀ိနည္း ။
ထမင္း  =  ဆြမ္း ။
ဟင္း  =  ဆြမ္းဟင္း ။
မုန္႔ဟင္းခါး  =  မုန္႔ဟင္းခါးဆြမ္း ။
ေကာက္ညွင္း  =  ေကာက္ညွင္းဆြမ္း ။
( ခ်က္ျပဳတ္ျပဳျပင္ထားေသာအစားအစာမွန္သမွ် ဆြမ္းျဖစ္ပါသည္ )

( ဓမၼစကၠ ဦးေမာင္ေမာင္ ေရးသားေသာ `သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ေျပာဆိုဆက္ဆံနည္း´စာအုပ္မွ
  ထုတ္ႏႈတ္တင္ျပပါသည္ )

Thursday, August 9, 2012

ပါရမီရွင္ ကိုရင္တိကၡ



ည ( ၉ ) နာရီထိုးလို႔    ညစာအံေက်ာင္းဆင္းၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္    ကိုရင္ ဦးဇင္းမ်ားအားလံုး 
မိမိတို႔ စာအုပ္မ်ားယူ၍    ေနရာအသီသီးသို႔ ျပန္သြားရန္ ထသူထ       သကၤန္းျပင္၀တ္သူက
၀တ္လို႔ေနစဥ္ ဆရာေတာ္မွ -  -  -  -
``ေဟ့   တိကၡ´´
``ဘုရား´´

ကိုရင္တိကၡ သကၤန္းကိုျပန္၀တ္ၿပီး ဆရာေတာ္ေခၚတာကို ျပန္ေလွ်ာက္လိုက္ေလ၏။  ဒီအခ်ိန္
ေခၚလိုက္ၿပီဆိုရင္   တိကၡ သေဘာေပါက္ပါၿပီ။  ဆရာေတာ္ကို ၀တ္ျဖည့္ရန္ျဖစ္သည့္အတြက္
မိမိတစ္ပါးတည္းမဟုတ္ဟုလည္း ေတြးလိုက္မိပါသည္။      အေတြးပင္မဆံုးလိုက္ေသးခင္မွာ
``ေအး    ေမာင္စန္ ( ကိုရင္စႏၵိမာ )တို႔ ကုသလတို႔ေရာေခၚခဲ့ကြ ၊  ေလးပါးျပည့္သြားေအာင္
   ရွမ္းႀကီးကိုပါေခၚလိုက္´´
``တင္းပ ဘုရား´´

ဆရာေတာ္ထိုကဲ့သို႕မိန္႔ၿပီး အခန္းတြင္းသုိ႔ ၾကြသြားေလ၏။    မိမိတို႔ေလးပါးလည္း ေနာက္မွ
တစ္ပါတည္းလိုက္သြားရပါသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ႏွိပ္ေပးေနေသာ္လည္း မိွန္းၿပီးဇိမ္ခံေလ့မရွိေပ။     တစ္ခုခုေတာ့ ေမးတတ္
သည္ကို အားလံုးကသေဘာေပါက္ေနသျဖင့္    တိကၡမွာလဲ ႏွိပ္သာေပးေနရသည္  မရေသး
တာေတြလာေမးေနရင္ ဒုကၡဟု ရင္တမမႏွင့္သာ။
``မင္းတို႔ ရုပ္ ၂၈ ပါး အလြတ္ရေသးလား´´
ဟိုးမူလတန္းကတည္းက သင္ခဲ့ရေသာစာမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ေမ့ေနမည္ထင္လို႔ `အလြတ္ရေသး
လား´ ဟုေမးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဒါကလဲ စာသင္သားတုိ႔ အက်င့္ဟုပင္ေျပာရမယ္ထင္ပါသည္။
စာေတြမ်ားေတာ့လဲ တစ္ခ်ဳိ႕တစ္ေလေတာ့ ေမ့တတ္တာေပါ့။ ထို႔ေၾကာင့္လဲ စာခ်ဆရာေတာ္
က ` မင္းတို႔ေတြ တက္ထိုးေတာ့မလုပ္ၾကနဲ႔ေဟ့´ ဟု အၿမဲတမ္း ၾသ၀ါဒေပးေလ့ရွိပါသည္။

`တက္ထိုး´ ဆိုတာ တစ္ျခားေတာ့မဟုတ္ေပ။  စာ၀ါတက္ၿပီး  စာကိုျပန္မၾကည့္ဘဲ ေခ်ာင္ထိုး
( ေဂ်ာင္ထိုး ) ထားသည့္အတြက္ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။

စာခ်ဆရာေတာ္ရဲ႕ လက္သံုးၾသ၀ါဒ ေနာက္တစ္ခုရွိပါေသးသည္။    `ထုံေပ လံုေပ နပစၥတိ´
တဲ့။  ျမန္မာျပန္ရင္ေတာ့ ` ထံုေပ - ငါးပိကို ၊    လံုေပ - လံုး၍ဖုတ္သည္ရွိေသာ္ ၊   နပစၥတိ -
အလယ္က မက်က္´ ဘယ္ကေန ဆင္းသက္လာသည္ေတာ့မသိေပ။    မၾကာခဏေျပာခံရ
လြန္းေသာေၾကာင့္ မွတ္မိေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ခုလဲ ဆရာေတာ္က မိမ္ိတပည့္ေတြရဲ႕    အရည္ခ်င္းကို သိလို႕ထိုကဲ့သို႔ ေမးလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါ
လိမ့္မည္။    နာမည္ေခၚၿပီး မေမးသည့္အတြက္ ဘယ္သူမွ မလႈပ္ေပ။ ဒါလဲ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိ
တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေလးတစ္ခုပါဘဲ။   နာမည္တပ္ခိုင္းမွသာ အခိုင္းခံရတဲ့လူက လုပ္ပါသည္။  ထိုသို႔
မဟုတ္ရင္ေတာ့ သူလိုလို ကိုယ္လိုလိုနဲ႕ ဘယ္သူမွမလုပ္ျဖစ္ေပ။

ထို႔ေနာက္ ဆရာေတာ္က  -  -  -  -
``ေဟ့  ရွမ္းႀကီး ဆိုၾကည့္စမ္းကြ´´
`` မဟာဘုတ္ ( ၄ ) ပါး ၊ ဥပါဒါရုပ္ ( ၂၄ ) ပါး ၊ ေပါင္း ( ၂၈ ) ပါး´´
``ဟာ ၊ အက်ယ္ကိုဆိုခိုင္းတာဟ ကိုရင္ရ၊ မင္းမရေလာက္ပါဘူး ၊ တိကၡ ဆိုစမ္း´´
``မဟာဘုတ္ ( ၄ ) ပါး ၊ ပသာဒရုပ္ ( ၅ ) ပါး ၊   ေဂါစရရုပ္ ( ၄ ) ပါး၊   ဘာ၀ရုပ္ ( ၂ )ပါး၊
   ဟဒယရုပ္ ( ၁ )ပါး ၊   ဇီ၀ိတရုပ္ ( ၁) ပါး၊ ပရိေစၧဒရုပ္ ( ၁ ) ပါး၊    ၀ိညတ္ရုပ္ ( ၂ ) ပါး ၊
   ၀ိညတ္ရုပ္ ၀ိညတ္ရုပ္ အင္း ……………. ၀ိညတ္ရုပ္ ( ၂ )ပါး   အင္း   ………. ´´

``ဟာ့ ေကာင္ႀကီး မရေတာ့ဘူးလားဟ ၊ ကဲ အားလံုးေပါင္း ဘယ္ေလာက္ရွိသြားၿပီလဲ´´
အဲဒါမွ ဒုကၡ ။   ေသခ်ာမမွတ္ခဲ့ေပ။    ေသခ်ာမွတ္မိေအာင္ လက္ခ်ဳိးၿပီး  ေရတြက္ရပါေတာ့
သည္။   ``မဟာဘုတ္ …… ….. …… …….. …….. ၀ိညတ္ …. … ´´ ႏွိပ္ေပးရင္ ေရတြက္
ရတာဆိုေတာ့ အဆင္မေျပေပ။
``ေဟ့ တိကၡႀကီး ၊ ဒီအရြယ္ေရာက္ၿပီ  လက္ခ်ဳိးေရတြက္ရတုန္းဘဲလားဟ ၊   ႏႈတ္နဲ႕တြက္
    စမ္းပါကြ ၊ မင္းကလဲ ´´
``တင္းပဘုရား ၊ မွား မွားသြားလို႔ပါဘုရား ´´
``အို    ဒီေကာင္ႀကီး ၊ အတန္းေက်ာင္းမလုိက္ခဲ့ဘူးလား´´
``တင္းပ ၊ လုိက္ဖူးပါတယ္ဘုရား´´
``ဘယ္အတန္းထိေရာက္လဲကြ´´
``၃ တန္းပါဘုရား´´
``ေဟ့ ၊ ဟုတ္လား´´
``ေမာင္စန္ေရာ ဘယ္အတန္းထိေရာက္ခဲ့လဲ´´
``တပည့္ေတာ္ ( ၈ ) တန္းအထိပါဘုရား´´
``ကုလသႀကီးေရာ´´
``တပည့္ေတာ္လဲ ( ၈ ) တန္းအထိပါဘုရား´´
``ရွမ္းႀကီးကေရာကြ´´
``တပည့္ေတာ္က ( ၅ )တန္းအထိပါဘုရား´´

``ေဟ့     ဒါဆို တိကၡႀကီးက အနည္းဆံုးေပါ့ကြ ဟုတ္လား ၊    မင္းတို႔ရြာမွာ  ေက်ာင္းမရွိလို႔
   လားဟ၊ ´´
``ရွိပါတယ္ဘုရား ´´
``ဒါျဖင့္ ဘာလို႔ ဆက္မတက္တာလဲကြ´´
``တပည့္ေတာ္ စိတ္မပါေတာ့လို႔ပါဘုရား´´
``ေဟ   ၊ ဒီေကာင္ငပ်င္းႀကီးပဲကြ ၊ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕ကို ပ်င္းတဲ့ေကာင္ပါလား´´
``မဟုတ္ပါဘူးဘုရား ၊ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕ ပါရမီေကာင္းခဲ့လို႔ပါဘုရား´´
``အမယ္ ၊ မင္းက ဘယ္လိုပါရမီေကာင္းခဲ့တာလဲ၊ လုပ္စမ္းပါဦးကြ´´
``တပည့္ေတာ္က အဲဒီအရြယ္ကတည္းက ဒီစာေတြဟာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး
   ဆိုတာ သိလိုက္ရတဲ့အတြက္ ေစာေစာစီးစီးေက်ာင္းထြက္ၿပီး ကိုရင္ ၀တ္ခဲ့တာပါဘုရား´´
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တိကၡရဲ႕ ဇကိုေတာ့ ေလွ်ာ့လို႔မျဖစ္ေပ။ ခပ္တည္တည္ ရႊီးထည့္လုိက္ပါသည္။

ထိုစကားၾကားေတာ့ ဆရာေတာ္ပင္ မေနႏိုင္ေတာ့ ဟက္ဟက္ ပက္ပက္ရယ္ၿပီး   -  -  -
`` ေၾသာ္ ငါ့မွာလဲ အေလာင္းလ်ာေလး တစ္ပါးကို ဖူးေနရတာပါလား ၊ ေမာင္စန္ႀကီး ´´
``ဘုရား ´´
``တိကၡႀကီး ဘာအေလာင္းလ်ာလို႔ထင္လဲကြ´´
``တင္းပ ၊ မသာေလာင္းျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္ဘုရား´´
``ေအး ေအး ၊ ဟုတ္မယ္ကြ ဟုတ္မယ္ ၊ ေအး ေအး ၊ မင္းတို႔သြားနားၾကေတာ့´´
ကိုရင္တိကၡတို႔လဲ တံခါးေတြပိတ္ၿပီး အျပင္ထြက္မယ္လုပ္ေသာအခါ ဆရာေတာ္က  အခန္းထဲ
မွေနၿပီး သတိေပးလိုက္ပါေသးသည္။
``ေဟ့ ၊ အေလာင္းလ်ာေလးကို ေသခ်ာဂရုစိုက္ၾကေဟ့´´

Sunday, August 5, 2012

တိကၡႏွင့္ သူ၏ဆြမ္းခံအိမ္


ဒီေန႔ ဆြမ္းခံျပန္လာကတည္းက  ကိုရင္တိကၡ မ်က္ႏွာမေကာင္းျဖစ္ေနတာကို သူငယ္ခ်င္းမ်ား 
ကလဲ သတိထားမိေနေလ၏။     ဘာရယ္ေၾကာင့္ ဆိုတာကိုေတာ့  ကာယကံရွင္သာသိပါလိမ့္
မည္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုရင္မ်ားအားလံုး ဆြမ္းသပိတ္ကို ခဏထားၿပီး ေျခေထာက္ေဆးၾကေလ၏။
ၿပီးမွ ဘုရားဆြမ္းေတာ္တင္ၾကပါသည္။

ဘုရားဆြမ္းေတာ္ကပ္ၿပီး ျပန္အလာတြင္သူငယ္ခ်င္းကိုရင္တစ္ပါးမွတိကၡကိုေမးလိုက္ပါသည္။
`` ဟာ ၊ တိကၡ  . . . ေနမေကာင္းဘူးလားဟ ၊ မ်က္ႏွာလဲ မေကာင္းပါလား´´
ကိုရင္တိကၡ မ်က္ေမွာင္ အနည္းငယ္က်ဳံ ႔ ၿပီး - -
`` ေကာင္းပါတယ္ကြာ ´´

`` ေကာင္းတယ္သာေျပာတယ္ မ်က္ႏွာလဲ သာသာယာယာ မရွိပါလား´´
`` ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူးကြာ ၊ ကိုယ့္ဘ၀အေၾကာင္းကို ကိုယ္ျပန္ေတြးၾကည့္ေနတာ ´´
`` အမယ္ ၊ ႀကီးက်ယ္လွပါလား ၊ ဘ၀နဲ႕ေတြ ဘာေတြကိုေတာင္ ေတြးလို႔ပါလားဟ´´
`` တစ္ျခားမဟုတ္ပါဘူးကြာ ၊ ငါ့ဘ၀ကုသိုလ္ကံနည္းတယ္ထင္လို႔ပါ´´

`` ဘယ္လိုျဖစ္လို႔လဲဟ´´
`` ဒီလိုကြ ၊ ငါ ဒီေန႔ ဆြမ္းခံသြားတာ ပထမဦးဆံုး အိမ္က ေစ်းဦးေပါက္ ကန္ေတာဆြမ္းလုပ္
     လိုက္တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဒုတိယအိမ္ကလဲ ကန္ေတာ့ဆြမ္းဘဲ၊ တတိယအိမ္ေရာက္မွ´´

သူငယ္ခ်င္းကိုရင္မွ ေနာက္သည့္သေဘာျဖင့္ - - - -
`` ဘာလဲ တတိယအိမ္ေရာက္ေတာ့ ဆြမ္းကပ္လုိက္တာလား´´
`` ဟာ ၊ ေပါက္တတ္ကရ ၊ ဆြမ္းမကပ္ဖို႔ေနေနသာသာ ဆြမ္းမက်က္ေသးလို႔ ( ၁၀ )မိနစ္
    ေလာက္ေတာင္ ထိုင္ေစာင့္ေနရေသးတယ္။´´

`` ဒါ ဘာဆန္းလို႔လဲကြာ ၊ ဒကာ ဒကာမဆိုတာ အလုပ္မ်ားေတာ့ က်က္တဲ့အခါေလာင္းမယ္၊
    မက်က္ေသးရင္ ေလာင္းစရာမရွိရင္ ကန္ေတာ့ဆြမ္းေပါ့ ´´
`` ေအး ဟုတ္ပါတယ္ ၊ ဒါတင္မၿပီးေသးဘူးကြ´´
`` အင္း ၊ ေျပာပါဦး ၊ ဘာဆက္ျဖစ္လို႔လဲ ´´
`` ေနာက္တစ္အိမ္ မေရာက္ခင္ လမ္းမွာ ဘံုေလာင္း ေလာင္းေနတာေတြ႕တာနဲ႕ ၀င္ၿပီးေတာ့
    ရပ္လုိက္ေသးတယ္ ၊ ေရွ႕မွာကလဲ ဦးဇင္း ငါးပါးေလာက္ရွိေတာ့တာဆိုေတာ့ ခဏဘဲေပါ့ ။
    ဒါေပမဲ့  -  -  -  -  ´´

စကားကိုေရွ႕ ဆက္မေျပာေသးဘဲသက္ျပင္းခ်လိုက္ပါေသးသည္။ ဒီေတာ့မွသူငယ္ခ်င္း(ေဘး
ကနားေထာင္ေနတဲ့) ကိုရင္က  -  -
`` အင္း    လုပ္စမ္းပါဦး  ၊ ဒါေပမဲ့ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ´´
`` ေအး    ငါ့အလွည့္ေရာက္ေတာ့ ဆြမ္းဟင္းကုန္သြားတယ္ ၊ ဆြမ္းပဲ ရခဲ့တယ္ကြ´´

`` ခါတိုင္းဆို ဆြမ္းခံအိမ္ေတြ အကုန္ခံၿပီးသြားရင္ ဆြမ္းဟင္းခြက္က ( ၇ ) ခြက္ ၊ ( ၈ ) ခြက္
    ေလာက္ရတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ( ၃ ) ခြက္ပဲ ရခဲ့တယ္ကြ´´
`` ငါ ဆြမ္းခံအျပန္ လမ္းမွာ စဥ္းစားေနမိတာ ၊ဆြမ္းဟင္းမ်ားမ်ားရေအာင္ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ
    ဆိုတာကိုေပါ့´´

`` ဟာ  ၊ မင္းကလဲ ဘာစဥ္းစားစရာရွိလဲ ၊ ဒကာ ဒကာမေတြ စီးပြားေရး အဆင္ေျပေအာင္
    ဆုေတာင္းေပါ့ဟ ၊ ေနာက္တစ္ခါ ဆြမ္းခံသြားရင္ ေမတၱာပို႔ေပါ့ ၊ ဒါဘဲရွိတာေလ´´
`` ေအးပါ ၊ မင္းေျပာတာလဲ ဟုတ္ပါတယ္ ၊ ဒါေပမဲ့ ငါ တစ္ခုစဥ္းစားမိတယ္´´
`` အင္း ၊ ပညာရွိႀကီး  ၊ လုပ္ပါဦး´´

ထို႔ေနာက္မွ ကိုရင္တိကၡက ခပ္တည္တည္ျဖင့္ - - -
`` ဒီလိုကြ ၊ ဆြမ္းဟင္းမေလာင္းတဲ့ ဒကာမႀကီးေတြကို ငါေမးလိုက္မယ္´´
`` အင္း    ဘယ္လိုေမးမွာလဲ ´´
`` ခင္ဗ်ားတို႕လဲ ၊ ဟင္းမပါဘဲ  ဒီလိုထမင္းသက္သက္ပဲ စားတာလား ´´ လုိ႔ေပါ့။
`` ဟာ  ၊ မင္းကလဲ    . . . . . .  ´´
`` ဟုတ္တယ္ေလ ၊ သူတို႕ကေတာ့ ဟင္းနဲ႕ မစားတာက်ေနတာဘဲ ´´