ေလာက၌
လူတန္းစားအမ်ဳိးမ်ဳိး အလႊာအသီးသီးရွိပါသည္။ မင္းမ်ဳိး သူေဌးသူၾကြယ္ကုန္သည္
ပြဲစားမ်ဳိး ေအာက္ေျခလူတန္းစား ဆင္းရဲသားမ်ဳိး
အာဏာရွင္မ်ားႏွင့္ ဖိႏွိပ္ခံလူတန္းစားမ်ဳိး
မိတ္ေဆြေကာင္း စေသာပတ္၀န္းက်င္အသိုင္း၀ိုင္းရွိေသာလူတန္းစားမ်ဳိးႏွင့္တစ္ေကာင္ၾကြက္
တစ္မ်က္ႏွာသာရွိေသာ လူတန္းစားမ်ဳိး စသည္စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးအမ်ဳိး အဖံုဖံုရွိၾကေလ၏။
ထိုကဲ့သို႔ အဆင့္အတန္း
အေျခအေနအားျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိး
ကြဲျပားေသာ္လည္း ဓမၼအရာ ( သို႔ ) တရားသေဘာအရာ၌ ကြဲျပားျခားနားမႈမရွိေပ။
စစ္မွန္ေသာတရားဓမၼကို
ရႈျမင္သံုးသပ္၍ က်င့္သံုးေဆာက္တည္ၿပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္မွန္သမွ် ဘယ္လိုအသိုင္း၀ုိင္း အဆင့္တန္းကပင္ျဖစ္ေစ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕သူျဖစ္သလို ျမင့္ျမတ္
စင္ၾကယ္သူလည္းျဖစ္ပါသည္။
စစ္မွန္ေသာ တရားဓမၼကို
မွန္ကန္ေသာနည္းလမ္းအားျဖင့္ ရႈျမင္သံုးသပ္ျခင္းမရွိ ၊ က်င့္သံုး
ေဆာက္တည္ျခင္းမရွိလွ်င္ေတာ့ ဘယ္လိုအလႊာမ်ဳိး
အတန္းစားမ်ဳိးကမွသူ႔အလိုလိုယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႕ေသာသူ ၊
ျမင့္ျမတ္စင္ၾကယ္ေသာသူျဖစ္လာႏိုင္စရာအေၾကာင္းမရွိေပ။
ဥပမာအားျဖင့္
ေကာင္းမြန္စြာ ေလ့က်င့္သင္ၾကားထားေသာ ဆင္ ျမင္း ကြ်ဲ ႏြားစေသာတိရစၧာန္ မ်ားႏွင့္
ေလ့က်င့္သင္ၾကားမႈမရွိေသာတိရစၧာန္မ်ား၏ ျခားနားမႈကိုေလ့လာျခင္းျဖင့္ ထင္ရွားစြာ
ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္။
ဆင္-ျမင္း-ကြ်ဲ-ႏြား
ဟူေသာ သေဘာသည္တူညီလွ်က္ရွိၿပီး ေကာင္းမြန္စြာေလ့က်င့္သင္ၾကားမႈ
ရွိျခင္း မရွိျခင္းဟူေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္
လိမၼာယဥ္ေက်းမႈ ရွိျခင္း မရွိျခင္းဟူေသာ သေဘာ
သည္သာ ျခားနားလ်က္ရွိေလ၏။
ဓမၼႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
အမွန္တရားကို ရႈျမင္ၿပီး ေဆာက္တည္က်င့္သံုးရာ၌ အက်ဳိးတရားျဖစ္ေပၚမႈ ကား
ျခားနားျခင္းမရွိေပ။
ေဆာက္တည္က်င့္သံုးသူ၏
အျခင္းအရာ သေဘာအားေလ်ာ္စြာ အက်ဳိးတရားသည္ ျဖစ္ေပၚ လာသည္သာ ျဖစ္၏။
စ်ာန္တရား ၊ မဂ္တရား
ရရွိေၾကာင္းသည္ လူတန္းစားမေရြးေပ ၊ က်င့္သံုးေဆာက္တည္သည့္
အားေလ်ာ္စြာ မည္သူမဆို
စ်ာန္တရား မဂ္တရားကို ရႏိုင္ျခင္းသေဘာရွိေပ၏။
ဥပမာအားျဖင့္
လူတစ္ေယာက္သည္ ကြ်န္းသားထင္းကို ယူလာ၏။ အျခားတစ္ေယာက္သည္ အင္ၾကင္းသားထင္းတံုးကို
ယူလာ၏။ အျခားလူတစ္ေယာက္သည္ သရက္သားထင္းတံုးကို
ယူလာ၏။
ထိုသူတို႔သည္ မိမိတို႔၏
ထင္းစ အသီးသီးကို မီးရႈိ႕ၾကေသာအခါ အားလံုးမီးေတာက္ၿပီး မီးခိုး ထြက္သည္သာျဖစ္၏။
တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူ၏ မီးစသည္ မီးမေတာက္ ၊ မီးခိုးမထြက္ ဟူ၍မဆိုႏိုင္ေပ။
(
မဇၥ်ိမပ႑ၢာသပါဠိေတာ္ ၊ ရာဇ၀ဂ္ ၊ က႑ၢကတၳလသုတ္ )
လာေရာက္ဖတ္ရွဳ႕မွတ္သားသြားပါတယ္ အရွင္ဘုရား...
ReplyDeleteလာေရာက္ဖတ္သြားပါတယ္ အရွင္ဘုရား
ReplyDelete